Pages

Monday, June 7, 2010

DUA PERKARA INI ANDA PERLU TAHU UNTUK MENJADI KAYA..

Dua perkara ini perlu ada jika ingin menjana kekayaan..tidak kira dalam bentuk apapun perniagaan anda..dua perkara ini harus seiring..jika salah satu tidak ada atau anda tidak aplikasikan dalam perniagaan anda..anda tetap tidak kaya..duit hanya singgah sebentar sahaja kepada anda..
Apa dua perkara itu?
  1. Anda perlu pandai mencari peluang untuk mendapatkan duit..banyak cari mendapatkan duit..jika tidak pandai mencari duit anda tidak akan mendapat duit atau istilah lebih tepat anda tidak berduit..jadi, kena pandai cari peluang-peluang yang sedia ada untuk menjana duit untuk anda..ada banyak cara mendapat duit..berkerja keras untuk mendapat duit atau bekerja dengan bijak untuk mendapat duit..
  2. Pandai simpan atau labur duit di tempat yang betul...yang ini sangat penting..sebanyak manapun duit anda tidak akan bertambah banyak sekiranya tidak pandai menyimpan atau melabur duit yang anda dapat..

Jika kita mengamalkan dua perkara ini..kita akan menjadi kaya..bukan susah untuk kaya..kena pandai cari strategi dan peluang..itu yang sangat penting..dan bila dapat hasil..simpan dan laburkan..pasti duit akan bertambah banyak dan tidak akan berkurang...

No comments:

Followers