Pages

Saturday, July 3, 2010

MULAKAN SATU FOKUS DALAM SATU MASA

Lambat sedikit membuat kemaskini blog..faham-fahamlah musim bola ni..Walau apapun ilmu mesti sentiasa bertambah..cari ilmu dan kita akan dapat sesuatu yang amat berrharga dalam hidup..
Biasanya orang yang tidak berjaya mempunyai banyak fokus dalam masa yang sama..membuat kerja serentak dan mengharapkan hasil yang lebih baik daripada yang diharapkan..namun apa yang selalu mereka dapat ialah hanya sedikit sahaja hasil yang mereka dapat berbanding dengan orang yang memberikan sepenuh fokus dalam satu hal dalam satu masa..
Jika meberi fokus satu perkara sahaja dalam satu masa hasil yang akan diperolehi lebih daripada biasa..jika matlamat adalah memulakan perniagaan dan memperoleh sekurang-kurangnya memperolehi pendapatan sebanyak Rm2000 sebulan..dalam hal ini perlu fokus kepada satu cabag perniagaan dan jalankan sehingga berjaya ataupun dilakukan sehingga akhir hayat lagi bagus..
Fokus dalam satu perkara memberikan hasil yang lebih bagus berbanding dengan orang yang menumpukan atau fokus kepada banyak matlamat dalam masa yang sama..
p.s : Berikan fokus yang maksimum kepada satu matlamat..




No comments:

Followers